Tytuł: Different Education Methods And Techniques In Early School Education

Projekt  powstał we współpracy między przedszkolami z Francji, Włoch, Litwy, Turcji i Polski w celu dostosowania dzieci do nabywania umiejętności wymaganych by osiągnąć sukces  w XXI wieku.

 

ulotka erasmus przedszkole 2

 

Projekt  powstał we współpracy między przedszkolami z Francji, Włoch, Litwy, Turcji i Polski w celu dostosowania dzieci do nabywania umiejętności wymaganych by osiągnąć sukces  w XXI wieku.

Nasz projekt ma przyczynić się do rozwoju wysokiej jakości  dostępnych usług w zakresie opieki nad dziećmi i edukacji przedszkolnej. Ponieważ wszyscy partnerzy inwestują w innowacje i stosują innowacyjną strategię, w każdej instytucji istnieją różne dobre praktyki. Projekt pomoże zintegrować te dobre praktyki.  Zamierzamy przeprowadzić analizę porównawczą programów edukacji przedszkolnej. Pracując przy  projekcie będziemy obserwować cały program nauczania w jego prawdziwym otoczeniu, porównywać  wyniki,  łączyć je, obserwować rodziców i tworzyć Metodologię MULTI-PRE SCHOOL, najlepszą dla  każdej szkoły  partnerskiej.  Nasz projekt jest więc innowacyjnym projektem, ponieważ podzielimy się różnym rodzajem metodologii między partnerami. (np. MONTESSORI, WALDORF, REGGIO EMILIA.)

Szkoły biorące udział w projekcie:

  1. Center pre-primary school (Francja) Aire-sur-la-Lys
  2. ISTITUTO COMPRENSIVO STATALE N. 1 LANCIANO (Włochy)Lanciano
  3. Siauliu lopselis-darzelis "Bangele" (Litwa) Šiauliai
  4. teb atasehir anaokulu (Turcja) Ataşehir
  5. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 w Rzeszowie (Polska)Rzeszów

Projekt trwa 24 miesiące: od 1 września 2017-31.08.2019

Działania:
Wrzesień 2017

- zostanie utworzony zespół pracujący przy projekcie 

- zostaną zaprojektowane plakaty i broszury informacyjne / nauczyciele skontaktują się ze sobą. Ulotki/ broszury informacyjne zostaną dostarczone do władz lokalnych i szkół w regionie.

-odbędą się minikonferencje szkół partnerskich

Październik 2017

Francja:

-inicjowanie wzajemnej wymiany informacji pomiędzy partnerami, kontrolując przebieg programu

-przygotowanie spotkania we Włoszech

 

Wyjazdy i spotkania partnerskie (od 4-6osób z każdej ze szkół partnerskich)

Luty 2018 Włochy

Maj 2018  Polska

Październik  2018 Litwa

Luty  2019  Francja

Maj  2019 Turcja

Spodziewane rezultaty projektu  obejmują:

- rozwój wysokiej jakości wczesnej edukacji i opieki nad dziećmi.

- rozwijanie lepszych połączeń między przedszkolami za pośrednictwem partnerów szkół podstawowych.

- planowanie i prowadzenie działań w zakresie rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka jako części przedszkola praktycznego programu nauczania.

- rozwijanie umiejętności społecznych i uczących się w najwcześniejszym wieku

- analiza porównawcza programów edukacji przedszkolnej

- prowadzenie badań wśród nauczycieli i rodziców dotyczących sposobów, w jaki starają się zapoznawać dzieci z podstawowymi zasadami etyki, takie jak uczciwość, uczciwość, empatia, prawdomówność, odpowiedzialność, wdzięczność, cierpliwość itp.

- opracowanie książki wyników, która dotyczy wszystkich metodologii przedszkolnej, a następnie udostępni ją w otwartych źródłach.

- pomaganie dzieciom myśleć, a nie myśleć, i rozwijać się jako dobrze zaokrąglone osoby z wrodzoną ciekawością i miłością do nauki.